A Marea Atlántica lamenta que
non fose posible extinguir o contrato da Compañía de Tranvías, pero lembra que
o proceso xudicial fíxose con garantías
na procura do ben común
O Tribunal Superior de Xustiza da Unión Europea, nunha interpretación
restritiva da norma, mantén a concesión do transporte público ata 2024
O goberno de Xulio Ferreiro tentou finalizar o contrato
outorgado a dedo en 1986, e substituílo por outro con mellores condicións para
o servizo público, pero fíxoo con todas as garantías xurídicas
O grupo municipal da Marea
Altántica, ante a sentenza do Tribunal Superior de Xustiza da UE relativa ao fin da concesión do transporte
público na Coruña, lamenta que a sala optase pola interpretación máis
restritiva da norma e non ampare a caducidade dun contrato outorgado a dedo en
1986 á Compañía de Tranvías e prefira mantelo ata 2024. En todo caso, cómpre
acatar o fallo e lembrar que o goberno de Xulio Ferreiro actúo con garantías e
na procura do ben común. Este fallo non afecta á redución das tarifas do bus,
que segue vixente, e respaldada por un informe da Comisión Nacional de
Competencia.
O Regulamento Europeo sobre os servizos públicos de
transporte indica que as concesións outorgadas sen concurso público non poden
durar máis de 30 anos. Por ese motivo, en 2016 o anterior goberno municipal
declarou extinguido o contrato coa Compañía de Tranvías, asinado en 1986 sen
máis criterios que a vontade de Francisco Vázquez. É un contrato estremadamente
favorable á empresa, que logra obter uns beneficios 30 veces superiores aos da
compañía de transporte público que presta servizo en Vigo.
Foi unha oportunidade para substituílo por outro contrato con
máis garantías e mellores condicións para o Concello e a veciñanza da Coruña.
Porén, a Sala 20 do TXUE decidiu hoxe que ese prazo de
30 anos
conta a partir da publicación do regulamento, non da sinatura do contrato, polo que a concesión a Tranvías extinguirase cando
estaba previsto no acordo inicial co Concello, en 2024.A sentenza recoñece a validez dos argumentos do Concello
Porén, ante a elevación do asunto ao Tribunal Superior de
Xustiza da UE, o goberno da Marea Atlántica optou por deixar en suspenso a
decisión de rematar coa concesión mentres non se producía o fallo xudicial,
actuando así con responsabilidade na defensa do interese xeral da cidadanía e
do Concello. Foi unha medida que o executivo local tomou de oficio, antes de
que o solicitara a Compañía.
A propia sentenza publicada neste 19 de marzo recoñece no seu
apartado 18 que a normativa prestábase á interpretación efectuada polo
Concello, xa que en 2016 non existía xurisprudencia en contra. E no seu
apartado 21 engade que a propia Comisión Europea defendeu que a conta dos 30
anos comezara no momento da sinatura do contrato, ata que o Tribunal optou por
un enfoque máis restritivo.
A baixada das tarifas do bus segue vixente
En todo caso, a baixada das tarifas do bus que se aplicou en
febreiro de 2019, a primeira en décadas, continúa vixente. Foi unha decisión
baseada nun informe da Comisión Nacional da Competencia, que consideraba
excesivo o beneficio da Compañía de Tranvías. E no seu tempo de implantación,
os autobuses urbanos da Coruña rexistraron marcas históricas de viaxes e uso do
transporte público.
Aínda
así, a Compañía de Tranvías levou esta rebaixa do billete aos tribunais, nun
procedemento separado que aínda agarda a súa resolución.
No hay comentarios:
Publicar un comentario